De Kiezel Huize Ten Berg De Marbol De Mee-Ander Jeugdzorg De Brug vzw
 
 
Aanmelden
Aanbod
Projecten
Contact
 
Welkom
Hoe aanmelden
 
Aanmeldingsformulier
Van aanmedling tot opstart begeleiding
 

Aanmelden

Hoe aanmelden

De Mee-ander is rechtstreeks toegankelijk Dit betekent dat elke ouder of hulpverlener samen met zijn/haar cliënt naar ons toe kan stappen om  ondersteuning te vragen.

Voor het gezin is het belangrijk om snel te weten of onze contextbegeleiding iets voor hen kan betekenen en of ons aanbod daadwerkelijk een antwoord kan bieden om de zorgen en de hulpvragen van het gezin. Daarom stellen wij al vanaf het begin veel vragen aan de aanmelder of te weten of het hulpaanbod wel passend is. 

De aanmelding gebeurt telefonisch door de cliënt zelf of door de aanmelder bij voorkeur in aanwezigheid van de cliënt.

De aanmelding gebeurt het liefst in de voormiddag (van 09u00 tot 13u00) omdat er dan permanentie is voorzien door een medewerker die met zorg en tijd je vraag kan beantwoorden.

Indien je overweegt om telefonisch contact op te nemen zal de begeleider een aantal vragen stellen (aanmeldingsformulier). Eerst zijn het een aantal vragen over contactgegevens, motivatie, reden van telefoon,... en nadien zal er wat dieper worden ingegaan op de zorgen, krachten, oplossingsideeën ...

Ook als je gewoon een vraag hebt over hoe we werken of onze werken dienst meer wil leren kennen, mag je altijd bellen.




       

 

 

 

Als hulpverlener:                        

Als je als hulpverlener beslist om jouw cliënt aan te melden, hebben wij de voorkeur dat u dat dit samen met de cliënt.

Wanneer je cliënt voldoende zelfstandig en vaardig is om zijn vragen, zorgen ... te verwoorden geniet het onze voorkeur  om hem/haar te stimuleren om zelf telefonisch contact met ons op te nemen, al dan niet gesteund door jouw aanwezigheid. 

Wanneer uzelf als aanmelder/hulpverlener zorgen heet, verontrust bent, en niet de gerusstelling voelt dat je cliënt dit perspectief ten volle als dusdanig zorgwekkend ervaart, willen we u vragen dit met je cliënt te volle dor te praten en te bekijken in dialoog met hem/haar hoe jij je zorgen met ons kan delen in aanwezigheid van je cliënt of op een andere wijze.